0
(0)

جنس کناف و کاربرد آن در صنعت ساختمانی

امروزه برای زیبایی نمای داخلی ساختمان و نمای داخلی واحد های آن از طراحی های پیشرفته استفاده می شود، یکی از مدل های جدید که چند سالی است در حال اجرا می باشد و بازخورد خوبی هم گرفته است سقف کناف می باشد. این مدل اجرای نما و به طراحان امکان داده است تا بتوانند طراحی های خاصی را در دیواره و سقف داخلی ساختمان و خانه ها ایجاد کنند. در مقالات متعددی در مورد نصب و اجرای این پروسه به صورت تخصصی توضیحاتی داده ایم، که اگر مایل هستید می توانید در قسمت بلاگ سایت رویا هوس در این باره مطالعه داشته باشید. آیا کناف مقاومت لازم در برابر حوادث و اتفاقات طبیعی مانند: زلزله را دارد یا خیر. برای بسیاری از پیمانکاران و صاحبین خانه این سوال که جنس کناف از چیست؟ پیش آمده است.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف به مدل سقف هایی گفته می شود که با کناف و گچ پیش ساخته، ساخته و اجرا می شوند. اغلب این سقف ها طراحی های متنوعی دارند و از یکنواختی و یکرنگی در آمده اند.

نحوه کار گذاری سقف کناف توسط استادکار به این صورت است که ابتدا گچ های پیش ساخته که داخل آنها از کناف استفاده شده است را به وسیله پیچ به راویز و یا سقف گچ کاری شده متصل می کنند. سپس می بایست به وسیله گچ و رنگ حفره های ایجاد شده بین قطعات پر شده و حفره هایی که به وسیله پیچ بوجود آمده است را با رنگ پر کنند. تا زیبایی کار حفظ شود. این کار به این دلیل انجام می شود که می توان نورپردازی های جالبی را ایجاد نمود و با استفاده از نور مخفی یا امثال این مدل نور پردازی ها نمایی جالب را به فضای داخلی خانه داد.

همچنین از دیگر مزایایی که سقف کناف دارد این است که به سادگی قابل اجراست و زمان اتمام کار را بسیار جلو می اندازد. همچنین برای ترمیم ساختمان و یا بازسازی هم اکنون از این مدل سقف استفاده می شود تا هم بتوانند طرح دلخواه را پیاده کنند. هم بتوانند زیبایی نورپردازی را داشته باشند و هم با هزینه ای به مراتب کمتر در زمانی کوتاه تر کار را به اتمام برسانند.

اجزای تشکیل دهنده کناف چیست؟

برخلاف تصور خیلی ها اجزای تشکیل دهنده کناف به ان سادگی که فکر می کنند نیست، کناف ها به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدامشان ترکیب بندی خاص خودشان را دارند؛ در ادامه به تفکیک در مورد هرکدام از آنها صحبت خواهیم کرد.

  • RG صفحات گچی معمولی روکش دار:

این نوع از صفحات ساختاری ساده دارند و بیشتر برای مصارف معمولی استفاده میشوند.

  • MR صفحات گچی که در برابر رطوبت مقاوم هستند:

این صفحات را بیشتر در مناطقی استفاده می کنند که رطوبت بالایی دارد. همچنین مکان هایی مانند استخر ها و … هم که رطوبت بالایی دارد بهتر است تا از این نوع صفحات گچی استفاده شود.

  • FR صفحات گچی که در برابر حریق مقاوم هستند:

در مکانهایی که امکان وقوع حریق زیاد است بهتر است تا از این نوع صفحات استفاده شود. بر روی ستون ها و مکان هایی مانند موتور خانه ها جا هایی هستند که می بایست از این نوع پنل ها استفاده کرد.

  • FM صفحات مقاوم در برابر آتش و رطوبت:

مهندسی به کار رفته در این نوع صفحات پیشرفته تر بوده و به مراتب از انواع دیگر گران تر می باشد. این صفحات همانطور که از اسمش پیداست در برابر رطوبت و آتش مقاوم هستند.

صفحات مسطح سیمانی

این نوع صفحات به صورت لایه ای هستند. به زبان ساده تر یعنی ابتدا یک صفحه سیمانی قرار دارد و دو طرف آن را با کاغذی مخصوص پوشانده اند. این نوع از صفحات هم دارای دو دسته

  • خارجی(نمای بیرونی)
  • داخلی (نمای داخلی)

صفحات diamant سازگار با محیط زیست

در این نوع از صفحات ترکیبات خاصی به کار رفته است که به ان ها قابلیت های خاصی داده.

این نوع از صفحات علاوه بر این که در برابر رطوبت و حریق مقاومت دارند. در مقابل پوسیدگی و کپک هم مقاومت دارند، همچنین بیشترین مقاومت را در برابر ضربه دارند. در جاهایی که نیاز به مراقبت های ویژه ای هست بهتر است تا از این نوع صفحات استفاده شود.

صفحات کناف تصفیه کننده هوا

تا اینجای کار با خیلی از اجزای تشکیل دهنده کناف آشنا شده اید و دانستید که بر خلاف تصور عموم جنس کناف از چیست و به چند دسته تقسیم می شوند.

در این قسمت صفحه کنافی را داریم که قابلیت تصفیه هوا را دارد. این نوع صفحات دود سیگار و سایر آلایندگی های موجود در هوا را کاهش می دهند که باعث میشود هوای اطراف پاک تر شود.


مارا در آپارات دنبال کنید


اینستاگرام ما

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن از ستاره ها استفاده کنید

میانیگین آرا: 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *