دریچه بازدید کناف
0
(0)

دریچه بازدید کناف

مقالات پیشین ما در باب کناف و سقف کناف اطلاعات توجه زیادی داشت و سعی داشتیم هرچه لازم است را با شما به اشتراک گذاشته باشیم. اکنون قصد داریم تا تخصصی و جزئی‌تر درباره سقف کاذب و کناف بررسی و بحث کنیم. بخشی مهم و پر رنگ در ساختار سقف کناف و دیوارپوش‌هایی از این نوع، دریچه بازدید کناف به شمار می‌رود. مزیت‌های متعددی در پس این مهندسی وجود دارد که در این سری از صحبت‌هایمان به آن‌ها خواهیم پرداخت. مدرن کناف به بهترین شیوه در طراحی دریچه بازدید کناف عمل کرده تا تمامی مزایای ممکن را پوشش دهد. با ما همراه باشید.

دریچه بازدید کناف

دریچه بازدید کناف چیست؟

با اتمام کار نصب سقف کناف و دیوارپوش، ارتباط ما با پشت آن و هر چه در آن قرار دارد قطع می‌شود. و دیگر در مواقع لازم به آن‌ها دسترسی نخواهیم، که امکان پذیر نیست و باید حل گردد. هدف دریچه بازدید کناف نیز همین می‌باشد، که حتی اصطلاحی دیگر برای آن را دریچه دسترسی کناف انتخاب کرده‌اند. فعلا هدف و نقش اصلی دریچه بازدید کناف را متوجه شدیم، یعنی: دسترسی و ارتباط با پشت سقف کاذب و کناف و دیوارپوش.

جایگذاری و کارگذاشتن دریچه بر روی کناف مسئله مهمی می‌باشد و لازم است که رعایت گردد. البته که تقریبا در تمامی پروژه‌های ساخت و ساز و تاسیسات آن‌ها، بر روی دیوار و سقف‌های کاذب تعبیه و جاگذاری می‌شود. کالای دریچه کناف، حال تبدیل به یکی از قسمت‌های اصلی در مراحل نصب دیوار و سقف کناف گشته است.

همگی این مسئله را می‌دانیم که یکی از کاربردهای مهم سقف و دیوار کاذب این است که می‌توان بعضی از تاسیسات ساختمانی را پشت آن جا گذاشت. مثلا میتوانیم سیم‌ها و لوله‌ها را در پشت این سازه قرار بدهیم که علاوه بر نگهداری مناسب از تاسیسات به زیباسازی و دکوراسیون داخلی کمک موثری می‌کند. در مواقع اضطراری که لازم است تا به این لوله و سیم و تاسیسات دیگری که در پشت دیوار و سقف کناف جای داده‌ایم، دسترسی داشته باشیم، نیاز به دریچه حس می‌شود. اینگونه از تخریب و بازسازی دوباره وهزینه‌های آن جلوگیری می‌شود.

بسیار مهم است که طراحی این دریچه به صورتی انجام شده باشد تا مانع از زیبایی داخلی ساختمان و دکوراسیون مناسب داخلی نشود. بایستی که چارچوب و قاب این دریچه در زمینه سقف و دیور کناف مخفی و پنهان شده باشد. عدم وجود و محسوس و نمایان نبودن و قفل روی دیوار و سقف کنافی از مواردی است که باید کاملا رعایت گردد.

دریچه بازدید کناف

 مزایای دریچه بازدید کناف

نصب آسان دریچه کناف از نقاط قوتی به شمار می‌روند که کار را برای گروه نصب‌ کننده ساده‌تر می‌نماید و از نظر زمان نیز برای مشتری مطلوب می‌باشد. جاسازی مخفی و استتار این دریچه با بقیه دیوار و سقف از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌رود. جذابیت ظاهری نیز از مزایای دریچه بازدید به شمار می‌رود.

گرچه در ابتدا حتی انتظار می‌رفت که دریچه زیبایی کناف را لطمه‌دار کند، اما طراحی‌ها و ساخت جدید این کالا زیبایی و دکوراسیون داخلی را جذاب‌تر نیز کرده است. مطابقت و استتار دریچه نیز می‌تواند با توجه به درخواست و سفارش به گونه‌ای باشد که حتی هنگام نیاز نیز برای تشخیص آن از باقی دیوار، سخت باشد.

انواع متعدد در ابعاد و طرح و شکل‌های مختلف از دریچه کناف موجود است. طیف این دریچه‌ها بسیار زیاد است و طیف جنس‌های مختلفی را شامل می‌شود. قیمت به صرفه و مناسب از موارد مهمی است که در تمامی این طیف‌ها به چشم می‌آید. اکثرا کالاها و اجناس لوکس و لاکچری، هزینه کلانی را می‌طلبند، ولی در این مورد با وجود شیک بودن و زیبایی تمام قد کالا، قیمتی مناسب نیز دارد.

ضد رطوبت بودن و عدم نفوذ آب به دریچه دسترسی، مزیتی قابل ملاحظه به شمار می‌رود. مقاومت دریچه در برابر رطوبت عاملی است که به اتکای آن می‌توانیم در حمام و استخر نیز آن را نصب کنیم و تاسیسات در برابر رطوبت و آب محافظت کنیم.

عمر مفید، کیفیت و مهندسی ساخت، ماندگاری و امنیت کالا، از جمله نقطه قوت و مزایای متعدد دریچه بادید کناف می‌باشد. قاب دریچه جنس مستحکمی از نوع پروفیل آلومنیوم دارد و دریچه نیز با سیم نگهدارنده متصل به آن، امکان سقوط و صدمه را در هر صورتی نخواهد داشت.

دریچه بازدید کناف

ساختار و جنس دریچه

تصاویر و شکل دریچه‌های مختلف دسترسی کناف را اگر ببینید و به آن توجه کنید، متوجه می‌شوید که به طور کلی دارای دو بخش اصلی می‌باشد. در نگاه کلی، دریچه بازدید کناف دارای دو بخش سازنده قاب دریچه و درب دریچه می‌باشد. جنس و نوع هر کدام از قاب و درب را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

قاب اصلی که در نقش چارچوب عمل می‌کند، عمدتا جنسی از نوع آلیاژ آلومینوم دارد. به لحاظ تکنیکی از پروفیل‌های آلیاژ آلومینیوم تولید می‌شود که موجب وزنی بسیار سبک با توجه به اندازه و حجم قاب است. وزن پایین و سبک آن نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و مانع از آسیب و ریزش سقف و دیوار به سبب سنگینی زیاد می‌گردد.

بخش دیگر نیز درب دریچه است که از عمدتا از جنس نوعی گچ می‌یاشد. جنس درب، پانل گچی می‌باشد که ضد رطوبت است و امکان درج برچسب کاغذ دیواری و طرح و نقش روی آن وجود دارد. جزء درب دریچه با کمک یک سیم نگهدارنده، متصل به مجموعه نگه داشته می‌شود و امنیت کار و ساختمان را تضمین می‌کند.

اتصال بین درب دریچه و قاب دریچه بازدید کناف، علاوه بر سیم نگهدارنده، توسط لولا نیز انجام می‌گردد. قرار دادن لولا موجب باز و بسته شدن درب روی قاب می‌شود. خود لولا نیز در پشت دیوار و سقف کاذب قرار می‌گیرد و باعث از بین رفتن زیبایی داخلی و نقص دکوراسیون و دیزاین نمی‌گردد.

روش نصب دریچه بازدید کناف

بصورت خلاصه و مفید می‌خواهیم که روند و مراحل نصب دریچه بازدید کناف را برای شما بیان کنیم تا از آن مطلع گردید. مرحله نخست به این صورت می‌باشد که پس از ساخت دیوار و سقف کاذب، با توجه به تاسیسات پشت آن و عناصر دکور و زیبایی، محل دریچه انتخاب می‌کنیم. توجه شود که مساحت برش روی دیوار یا سقف باید با اندازه قاب، فیت و مطابق باشد.

سپس درب و پانل گچی را روی را روی قاب دریچه قرار داده و به هم پیچ کرده و متصل می‌کنیم. حال مجموعه دریچه را روی سقف و یا دیوار کاذب و کناف قرار داده و روی آن نصب می‌کنیم. جزئیات و گستردگی نصب و کارهای آن صد البته که بسیار بیشتر از آن چیزی است که اینجا عنوان کردیم. ولکن می‌تواند که شکل و تجسم کلی صحیحی از شیوه و مراحل مختلف آن را در ذهن شما مجسم سازد. باقی جزئیات و عملکرد عالی و نتیجه مطلوب را به ما بسپارید تا از شیوه‌ای نوین در طراحی و اجرای کناف و سقف کاذب بهره مند گردید.

نصب دریچه بازدید کناف

سخن پایانی

مطالب و اطلاعات مهم و لازم در خصوص دریچه بازدید کناف را سعی کردیم که تماما پوشش بدهیم. البته توضیحات را می‌توان بسیار طولانی‌تر و تخصصی‌تر نوشت. اما در این مطلب بصورتی ساده و کوتاه گفتیم تا مطلبی مختصر و مفید ارائه کرده باشیم. بنابراین می‌توانید بجای شنیدن و خواندن درباره کناف، دریچه بازدید کناف و هر چیزی مزتبط با آن، از نمونه کارهای ما بازدید به عمل آورید. مهارت در انجام و نصب دریچه از دیگر موارد مهمی است که علاوه بر خود دریچه در بازده نهایی کار، سهمی بسیار زیاد دارد. کیفیت، زیبایی، امنیت، ماندگاری و عملکرد کلی عالی و بی‌نظیر را از ما طلب کنید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن از ستاره ها استفاده کنید

میانیگین آرا: 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *