کناف دیوار جدا کننده

کناف دیوار جداکننده جز دیوار های غیر باربری به حساب می آیند. از این دیوارها بیشتر برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. ویژگی های بسیار خاصی نیز در خصوص دیوار جداکننده کناف وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی دیوار جدا کننده کناف بپردازیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس با مدرن کناف همراه باشید.

دیوار جداکننده کناف

دیوار جدا کننده کناف در دسته دیوارهای غیر باربری قرار می گیرند. ما می توانیم از این دیوارها برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده کنیم. قاب های فولادی بسیار سبکی نیز به همراه مقاطع c,U وجود دارند که در ترکیب با ساختار کلی دیوارهای های جداکننده کناف هستند. همچنین به وسیله پیچ  صفحات گچی در چندین لایه و یا یک لایه بر روی این مقاطع قابل نصب خواهند بود. درزهایی که ممکن است میان صفحات مربوط به آن وجود داشته باشد، بیشتر از طریق نوار و بتونه درزگیر ایجاد خواهد شد.

دیوار جداکننده کناف

مزایای دیوار جدا کننده کناف

بررسی عملکرد لرزه ای مناسب:

یکی از مهم ترین نکات برای دیوار های جدا کننده کناف، عملکرد لرزه ای است که در برابر زلزله می تواند مقاومت بسیار خوبی را از خودش نشان دهد. معمولا این ویژگی را می توانیم به عنوان یک عملکرد مناسب برای دیوارهای جدا کننده کناف در نظر بگیریم.

بررسی سرعت اجرایی بالا

 یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای دیوارهای جدا کننده کناف وجود دارد این است که اجرای آنها در بالاترین سرعت ممکن صورت می گیرد. قابلیت رنگ آمیزی را نیز می توانیم بعد از اینکه بتونه و یا گچ پوششی خشک شوند بر روی آن پیاده سازی کنیم. در این حالت می توانیم تاثیرات کاهش زمان بر روی سرعت اجرایی دیوار جدا کننده کناف را به صورت کلی در نظر بگیریم.

دیوار جداکننده کناف

بررسی اجرای آسان

علاوه بر اینکه سرعت اجرای این دیوارها بالاست، آسان بودن آن نیز جز مواردی است که بیشتر افراد را مجذوب این دیوار ها کرده است.  شما می توانید با تهیه اجزای ساختاری به راحتی بر طبق دستورالعمل ها، اجرای این نوع دیوار را به سرانجام برسانید. این امر را نیز می توانیم به عنوان یک عامل مهم برای دیوارهای جدا کننده کناف در نظر بگیریم.

داشتن دقت بسیار بالا در اجرای دیوار جداکننده

حال باید بدانید که علاوه بر سرعت و اجرای آسان، شما نیاز به دقت بسیار بالایی نیز دارید. به طور کلی ساختارهای بسیار خشک در بسیاری از ساخت و سازهای صنعتی در بناهای مختلف، جز ویژگی های بسیار عالی به شمار می آیند. در حوزه روش اجرایی آسان و استاندارد نیز می توانیم خطاهای اجرایی را شاهد باشیم. با این حال شما برای برای اجرای دیوار جداکننده کناف از دقت بالایی برخوردار باشید، تا هیچ مشکلی در ساختار کلی آن بوجود نیاید. معمولا داشتن دقت بسیار بالا می تواند بسیاری از مشکلات را در تمامی زمینه ها برطرف سازد.

دیوار جداکننده کناف

بررسی کاهش مقدار بار مرده ساختمان

دیوارهای جدا کننده کناف به نسبت سایر دیوارها تا 90 درصد سبک هستند. از نظر اقتصادی نیز  هزینه های  زیادی را برای ایجاد ایستایی سازه ایجاد نمی کنند. سبک سازی اجزای مربوطه می تواند، نیروی زلزله را به طور کامل کاهش دهد و در این حالت نیروی قائم، بار مرده را به طور کامل کاهش خواهد داد.

بررسی افزایش سطح مفید بنای مربوطه

ضخامت در دیوارهایی که دارای آجرهای فشاری و یا بلوک سفالی هستند معمولا مقدار 15 سانتی متر را به خودشان اختصاص می دهند. در حالت  ضخامت حداقلی در دیوار کناف چیزی در حدود 7.5 سانتی متر است که اختلاف قابل توجهی در این خصوص خواهد بود. در صورتی که از دیوارهای جدا کننده کناف استفاده کنیم، می توانیم سطح مفید داخل ساختمان را به اندازه 10 درصد افزایش دهیم. این مورد نیز جز نکاتی است که باید در خصوص دیوار جداکننده کناف به آن توجه کنیم.

ترمیم و تعویض دیوار

یکی از نکات مهم برای دیوارهای جدا کننده این است که می توانیم آن ها را ترمیم و یا قطعات مربوط به آن ها را به طور کامل تعویض نماییم. این مورد جز ویژگی های مثبت این نوع دیوار تلقی خواهد شد.

بررسی مشخصات فنی مورد نیاز برای طرح و دستیابی به آن

دستیابی به ساختار کلی ساختمان از نظر فنی در این صورت می تواند امکان پذیر باشد. استفاده از برخی ویژگی های مکانیکی در برخی شرایط و بهره برداری خاص از آنها می تواند برای استفاده از دیوارهای جدا کننده کناف برای ما بسیار مفید باشد.

حمل و نقل آسان

 این نوع دیوار ها حجم بسیار کمی دارند و در حوزه جابجایی و هزینه ها نیز، زیاد هزینه های بالایی را ایجاد نمی کنند و به راحتی می توانیم آن ها را جابجا نماییم. در خصوص موارد سقف کاذب نیز توجه به این نکات مهم خواهد بود.

اجرا در وسیع ترین سطوح

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانیم برای دیوار جداکننده کناف در نظر بگیریم این است که این دیوار در وسیع ترین سطوح ممکن قابلیت اجرا دارد. البته مقدار مصالح مصرفی که می توانیم برای اجرای آن داشته باشیم نیز در کمترین حالت ممکن است. حال شما باید توجه کنید که این سبک از اجرا در واقع به ما کمک می کند تا از هزینه های اضافی به طور کامل جلوگیری کنیم و منابعی که در اختیار داریم را نیز هدر ندهیم. توجه به این نکته نیز بسیار قابل تامل خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی دیوار جداکننده کناف پرداختیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهم در این زمینه این است که دیوارهای جدا کننده کناف ویژگی های مثبتی دارند و هر ویژگی از آن می تواند در اجرای این دیوار به ما کمک کند.  مورد دیگر نیز این است که در حوزه سقف های کاذب و کناف می توانیم بیشترین توجه خود را بر روی دیوار جداکننده کناف بگذاریم چون با توجه به نکاتی که در این مقاله گفتیم، خاصیت ها و مزایای بسیار عالی برای آن وجود دارد که نمی توان استفاده و تهیه آن را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *