کناف سقف پذیرایی
0
(0)

هنگامی که در یک خانه قدم می گذارید اولین چیزهایی که نظر شما را جلب می کنند دیوارها، رنگ بندی محیط، مبلمان و ساختار محیط هستند. سقف ها به عنوان دیوار پنجم هر خانه، جزو مهمی از طراحی داخلی هستند. استفاده از کناف سقف پذیرایی ظاهری بسیار بی نظیر به طراحی داخلی شما می دهد. استفاده از کناف در اجرای سقف پذیرایی نه تنها باعث بهبود ظاهری محیط می شود، بلکه باعث محیط را نیز از لحاظ گرمایشی بهتر عایق می کند.

 

سقف کاذب چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مدل های مختلف کناف سقف پذیرایی بپردازیم، شاید برای شما سوال باشد که کناف چیست. کناف یکی از انواع مصالح جدید که در اجرای سقف های کاذب از آن استفاده می شود. کناف در اصل صفحات گچی هستند که به جای مصالح قدیمی از آنها استفاده می شود. استفاده از پانل های کناف باعث تسریع در اجرای پروژه های ساختمانی می شود. بسیاری از خانه های جدید به جای استفاده از مصالح قدیمی، از کناف در اجرای سقف خود استفاده می کنند.

دلیل محبوبیت بالای کناف ویژگی های منحصر به فرد آن است. پانل های مختلف کناف می توانند ویژگی های مختلف مانند مقاومت در برابر رطوبت و حرارت داشته باشند و یا عایق صوت باشند. همچنین فاصله بین پانل های کناف و سقف اصلی یا دیوارها قابل تنظیم است و این باعث می شود که تاسیسات مختلف مانند لوله کشی، سیم کشی و سیستم های تهویه به راحتی پشت پانل ها مخفی شوند.

کناف سقف پذیرایی رنگی

رنگ هایی مانند سفید و عاجی اگرچه جذاب هستند، اما آنقدر در طراحی داخلی استفاده می شوند که کمی تکراری شده اند. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف در سقف کاذب پذیرایی ظاهری بهتر به محیط بدهید. یکی از کاربردهای پانل های رنگی، ست کردن رنگ دیوار و سقف با مبلمان و رنگ سایر اجزای محیط است. این باعث می شود که طراحی داخلی منسجم به نظر بیاید و پذیرایی ظاهری مدرن و نو داشته باشد. علاوه بر این با استفاده از ترکیب رنگ های مختلف، می توانید محیط داخلی را بزرگ تر از آنچه هست جلوه دهید.

کناف سقف پذیرایی مدل قاب دار

استفاده از این نوع طراحی هنگام اجرای سقف کاذب، باعث می شود که سقف بلندتر به نظر برسد. در این نوع طراحی معمولا مربع های شبیه قاب عکس روی سقف ایجاد می شود. از آنجا که قسمت های کادر مانند پایین تر از سقف کاذب اصلی قرار می گیرند، با ایجاد خطای دید، باعث بالاتر به نظر رسیدن سقف کاذب می شوند. در اجرای این نوع کناف سقف پذیرایی معمولا از تن های چوبی و رنگ عاجی یا رنگ های روشن دیگر استفاده می شود. در این نوع طراحی داخلی از طراحی ساختمان های قدیمی الهام گرفته می شود.

کناف سقف مدل چوبی

استفاده از این مدل کناف سقف پذیرایی، ظاهر گرم و طبیعی به پذیرایی شما می بخشد. این نوع سقف کاذب ظاهری بی نظیر به محیط داخلی می دهند. امکان استفاده از سقف کاذب چوبی در محیط هایی با اندازه های مختلف وجود دارد. در صورتی که می خواهید نمایی طبیعی و گرم به محیط داخلی بدهید، کناف سقف مدل چوبی بهترین گزینه برای شماست.

سقف کاذب سینی شکل به همراه نور مخفی

کناف سقف پذیرایی سینی شکل به همراه نور مخفی زیر آنها، ظاهری ظریف و جذاب به پذیرایی شما می دهند. این نوع طراحی ظاهری مدرن و جدید دارند و باعث می شوند که پذیرایی شما بزرگ تر به نظر برسد. استفاده از این نوع سقف کاذب بسیار متداول است و بسیاری از طراحان این مدل سقف کاذب را اجرا می کنند.

سقف کاذب سیاه و سفید

ترکیب رنگ سیاه و سفید یک نوع ترکیب رنگ کلاسیک است. شما می توانید از این رنگ ها برای کناف سقف پذیرایی مدل سینی شکل خود استفاده کنید. استفاده از این ترکیب رنگ باعث می شود که محیط حرفه ای و مدرن به نظر بیاید.

سقف کاذب چند لایه

در صورتی که ارتفاع سقف اصلی شما زیاد باشد می توانید در اجرای کناف سقف پذیرایی خود از طرح های چند لایه استفاده کنید. در این مدل، پانل های کناف که شکل های مختلف دارند، به مدل های مختلف روی هم قرار می گیرند و ظاهری زیبا خلق می کنند. هنگام اجرای این نوع کناف سقف پذیرایی می توانید از چندین لایه نورپردازی و حتی رنگ های مختلف استفاده کنید و بدین ترتیب ظاهر طراحی داخلی خود را حتی زیباتر نیز کنید.

کناف سقف پذیرایی هندسی

در صورتی که از دیدن شکل های خسته کننده قدیمی در طراحی داخلی خسته شده اید، کناف سقف پذیرایی هندسی مناسب شماست. از مزیت های کار کردن با کناف سقف، امکان برش آن به شکل های مختلف و اجرای طرح های داخلی متنوع با استفاده از آنهاست. شما می توانید از انواعی از شکل های جدید در طراحی کناف سقـف پذیرایی خود استفاده کنید و ظاهری جدید به آن بدهید.

کناف سقف مدل متالیک

این نوعی طراحی خاص ظاهری رسمی و صنعتی به ساختمان می دهد. در صورتی که به طراحی های صنعتی و مدرن علاقه دارید، این کناف سقف پذیرایی می تواند باب میل شما باشد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن از ستاره ها استفاده کنید

میانیگین آرا: 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *