اجرای سقف کاذب
0
(0)

اجرای سقف کاذب

امروزه بسیاری از مردم به دلیل زیبایی ظاهری سقف کاذب، اقدام به اجرای سقف کاذب در ساختمان های خود می کنند. با استفاده از سقف کاذب می توانید ظاهر سقف خود را تغییر دهید. سقف ساختمان و ظاهر آن تاثیر چشم گیری در زیبایی کلی طراحی داخلی ساختمان دارد. با استفاده از سقف کاذب، می توانید از سبک های مختلف نورپردازی و طراحی در ساختمان خود استفاده کنید. در صورتی که قصد اجرای سقف کاذب در تهران و کرج را دارید، متخصصان ما در مدرن کناف با بیش از 15 سال سابقه در اجرای پروژه های مختلف می توانند پروژه های شما را با بالاترین کیفیت انجام دهند. در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که قبل از اجرای سقف کاذب بهتر است به آنها توجه کنید.

اجرای سقف کاذب

استفاده از طرح های مختلف در اجرای سقف کاذب

یکی از نکاتی که باید به یاد داشته باشید انعطاف سقف های کاذب و توانایی اجرای طرح های مختلف با استفاده از آنهاست. در صورتی که قصد اجرای سقف کاذب دارید، قبل از آن باید طرح های دلخواه خود را انتخاب کنید. هنگام استفاده از مصالح قدیمی مانند گچ، محدودیت زیادی در انتخاب طرح های مختلف وجود داشت. امروزه با استفاده از سقف های کاذب و مواد و مصالح مدرن این محدودیت ها دیگر وجود ندارد.

همچنین امکان استفاده از نورپردازی های مختلف هنگام اجرای سقف کاذب وجود دارد. شما می توانید از لامپ های مختلف با رنگ های متفاوت به صورت مخفی زیر صفحات کناف استفاده کنید تا ظاهری جذاب به ساختمان خود بدهید. نوع نورپردازی علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارد. در صورتی که سقف کاذب طراحی نامناسبی داشته باشد نوپردازی ساختمان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است ساختمان بیش از حد روشن یا تاریک به نظر برسد. متخصصان ما در مدرن کناف با در نظر گرفتن همه موارد اقدام به اجرای سقف کاذب می کنند. ما در تمام مراحل کار از انتخاب پانل های مناسب برای هر محیط و انتخاب طرح های مختلف تا اجرای آنها همراه شما هستیم.

مواد مختلف برای اجرای سقف کاذب

هنگام اجرای سقف کاذب می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. هر کدام از این مصالح ویژگی های خاص خود را دارند که باید در هنگام انتخاب به آنها توجه کنید. سطح برخی صفحات می تواند براق یا مات باشد. این موارد در نورپردازی ساختمان اهمیت زیادی دارند. از موارد دیگر که باید به آن توجه کنید انتخاب صفحات مناسب برای محیط های خاص مانند آشپزخانه است. از آنجایی که سقف آشپزخانه بیشتر در معرض کثیف شدن و گرما قرار دارد، این صفحات باید قابلیت تمیز شدن داشته باشند. همچنین در محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی باید از صفحات مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد.

شما می توانید از صفحات دیگر که عایق صدا یا جذب کننده صدا هستند نیز استفاده کنید. صفحات عایق صدا از بیرون رفتن صدا از محیط جلوگیری می کنند. از طرف دیگر صفحات جذب کننده صدا، به دلیل طراحی خاصی که دارند از اکوی صدا در محیط جلوگیری کرده و باعث افزایش کیفیت صدا در هنگام مکالمه می شوند.

اجرای سقف کاذب

ارتفاع سقف

از آنجایی که سقف کاذب زیر سقف اصلی قرار می گیرد، کاهش ارتفاع سقف از موارد اجتناب ناپذیر هنگام استفاده از سقف کاذب است. شما باید هنگام اجرای سقف کاذب ارتفاع سقف و کاهش آن را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این، از این فضا برای عبور سیستم های تهویه ای، لوله کشی و الکتریکی استفاده می شود. باید هنگام اجرای سقـف کاذب فضای کافی برای این سیستم ها بگذارید.

نورپردازی محیط

نور از عوامل تاثیرگذار در زیبایی محیط است. هنگام اجرای سقف کاذب بسیاری از طراحان بی تجربه به تاثیر نورپردازی توجه نمی کنند. عدم توجه به نورپردازی حتی در صورت زیبایی طرح اجرا شده، می تواند باعث از بین رفتن جذابیت طراحی شود. نوع پانل های استفاده شده و رنگ آنها نیز در نورپردازی تاثیر دارند. برخی از پانل ها و مواد سطحی براق دارند و به طبع نور بیشتری را بازتاب می دهند.

طراحی و ساختار

هنگام اجرای سقف کاذب، باید نوع محیط و ساختار آن را در نظر بگیریم. با وجود اینکه برخی طرح های زیبا در محیط های بزرگ قابل اجرا هستند، اجرای آنها در محیط های کوچک باعث می شود این طرح ها بیش از حد شلوغ به نظر برسند. همچنین در صورتی که فضای محیط کوچک است بهتر است از رنگ های روشن و طرح های مینیمال استفاده کنید. این کار باعث می شود که محیط بزرگتر به نظر برسد. استفاده از سقف های کاذب چند لایه در ساختمان هایی که ارتفاع سقف زیاد نیست باعث از بین رفتن زیبایی این طرح ها می شود.

رنگ صفحات

هنگام اجرای سقف کاذب مجبور نیستید که از رنگ های معمولی سفید، عاجی و یا حتی رنگ های کمرنگ استفاده کنید. بسته به نوع طراحی می توانید از پانل هایی با رنگ های با کنتراست بالا استفاده کنید. این باعث می شود که ظاهر ساختمان مدرن تر به نظر برسد.

هنگام اجرای سقف کاذب آینده را هم در نظر داشه باشید

هنگام انتخاب طرح سقف کاذب، بهتر است طرح هایی را انتخاب کنید که در آینده نیز زیبا به نظر برسند و به عبارتی از مد نیفتند. از موارد دیگر که باید در نظر بگیرید امکان تمیز کردن این صفحات است. حتما از صفحاتی استفاده کنید که در آینده امکان تمیز کردن آنها برای شما وجود داشته باشد. این امر خصوصا در محیط هایی که امکان کثیف شدن آنها بیشتر است مهم است.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن از ستاره ها استفاده کنید

میانیگین آرا: 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *