0
(0)

سقف کاذب حمام

سقف کاذب حمام یکی از محبوب‌ترین طرح‌هایی است که برای دیزاین حمام و سرویس بهداشتی از آن استفاده می‌شود. به این خاطر که در حمام و سرویس بهداشتی اغلب تأسیسات از سقف عبور می‌کنند پوشاندن سقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما با توجه به مرطوب بودن فضای این دو مکان، اگر تجهیزات مناسبی استفاده نشود به مرور دچار زنگ‌زدگی و خرابی می‌شود.

معماری با کناف به این دلیل که بسیار ساده و بدون کثیف‌ کاری انجام می‌شود و طیف گسترده‌ای از طرح‌ها را می‌توانید پیاده کنید بسیار محبوب شده است. البته اگر یک کناف‌کار خوب پیدا کنید از تجربه کناف کردن حمام خود راضی خواهید بود اما اگر کار را به یک نابلد بسپارید در پایان رضایتی نخواهید داشت.

در ادامه شما را با انواع طرح های سقف کاذب برای حمام، معرفی بهترین متریال برای حمام و طرح سقف کاذب برای سرویس بهداشتی آشنا خواهیم کرد.


سقف کاذب حمام

چرا از سقف کاذب برای حمام استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به سوال «چرا از سقف کاذب برای حمام استفاده کنیم» پاسخ دهیم اول برای شما شرح می‌دهیم که سقف کاذب چیست و به چه دردی می‌خورد؟ سقف کاذب همانطور که از اسمش پیداست یعنی سقفی دروغین، سقفی که وجود ندارد. اما در فرهنگ عامیانه این معنی را نمی‌دهد و وقتی معمار به شما می‌گوید سقف کاذب برای حمام کار می‌کنیم منظورش این نیست که یک سقف دروغی برای حمام نصب خواهیم کرد!

منظورش این است که یک سقف ثانویه طراحی می‌کنیم که بر روی لایه اصلی سقف جاگذاری می‌شود. اما به چه دردی می‌خورد؟ مزیت سقف کاذب این است که وقتی به سقف نگاه می‌کنید تأسیسات و لوله‌های رد شده و اتصالات را مشاهده نخواهید کرد.

خب چه فرقی با گچ‌کاری دارد؟ دیگر مزیت سقف کاذب حمام این است که اگر به دلیل رطوبت و یا نشتی، لوله‌ها نیاز به تعمیر داشتید نیاز نیست که تمام گچ‌ کاری‌ها را خراب کنید و کلی خسارت به بار بیاید بلکه تنها با برداشتن این سقف کاذب می‌توانید تعمیرات را انجام دهید و پس از پایان کار آن را به حال اول خود برگردانید. اما نکاتی که قبل از اجرای سقف کاذب به آن دقت کنید را می‌دانید؟ اگر نه این مقاله را مطالعه کنید.

اما سوالی که در ابتدای مطلب بیان شد؛ چرا از سقف کاذب برای حمام استفاده کنیم؟ در ادامه‌ی مطلب به این سوال پاسخ داده‌ایم.

مزایای استفاده از سقف کاذب

می‌دانم که تا اینجای مطلب از اهمیت وجود سقف کاذب آگاه شده‌اید اما باید بگویم به همین‌جا ختم نمی‌شود و بهتر است با دیگر مزایای استفاده از سقف کاذب نیز آشنا شوید.

در فضای حمام و توالت اغلب تاسیسات از سقف عبور می کنند بنابراین با توجه به اینکه کناف دارای قابلیت ضد رطوبت است و می تواند عایق مناسبی باشد از این رو بهتر است شما برای طراحی سقف و دیوارها از کناف استفاده نمایید همچنین در صورت ایجاد خرابی می توانید با کمترین هزینه و زمان برای تعمیر اقدام نمایید.

  • سقف کاذب به اسکلت ساختمان وصل می‌شود و بار آن بر روی سازه خواهد بود.
  • اجرای سقف کاذب بسیار سریع خواهد بود.
  • سقف کاذب طرح‌های متنوع و اجرای راحتی دارد.
  • زیبایی چشم‌گیری به فضای حمام می‌بخشد.
  • سقف کاذب قابلیت نورپردازی دارد.
  • سقف کاذب تأسیسات و عیوب سقف را می‌پوشاند.
  • سقف کاذب برای حمام به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی است.
  • در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم است.
  • در برابر آتش و رطوبت مقاوم است.
  • سقف بلندتر و فضا بزرگتر نشان داده می‌شود.
  • سقف کاذب قیمت مناسبی دارد.
  • تعمیر و بازسازی سقف کاذب با هزینه مناسبی انجام می‌شود.

 

زیباترین-سقف-کاذب-حمام-1

انواع سقف کاذب حمام

سقف کاذب حمام انواع مختلفی دارد اما از آنجایی حمام و سرویس بهداشتی فضای مرطوبی دارند امکان استفاده از هر متریالی در آنها وجود ندارد. اگر بدون اطلاع  اقدام به استفاده از یک نوع سقف کاذب کنید بعد از یک مدت دچار تأسیسات موجود دچار زنگ‌زدگی می‌شوند و هزینه‌ای اضافه روی دستتان می‌گذارند. در ادامه با انواع سقف کاذب آشنا خواهید شد.

  • کناف
  • پوشش طلقی
  • پی وی سی PVC
  • سازه آلومینیومی
  • برش های CNC یا معرق
  • آسمان مجازی
  • پلکسی گلس

 

کناف بهترین سقف کاذب برای حمام

کناف که چندسالی است در طراحی دکوراسیون منازل کاربرد دارد، نسل جدید گچ کاری محسوب می‌شود که جایگزین رابیتس کاری شده‌است.  یک سری پنل پیش ساخته گچی وجود دارد که متخصص این حوزه می‌تواند طرح‌های جذاب و زیبایی را به آن ببخشد.

اگر کناف‌کاری حمام به درستی انجام شود صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه به همراه خواهد داشت و در نهایت با طرحی زیبا و چشم‌نواز روبه‌رو خواهید بود که مزایای زیادی به همراه دارد.

کناف قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توانید انواع نورپردازی را با کناف ترکیب کنید. کناف یک سازه سبک است و فشاری به سقف و بنا وارد نمی‌کند و با کمترین کثیفی قابل اجرا خواهد بود. سقف کاذب کنافی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شود که در دسته متحرک امکان جابه‌جاشدن پنل‌ها وجود دارد و بیشترین کاربرد را در کناف کاری سقف حمام دارد.

طرح های سقف کاذب برای حمام

تا به اینجا متوجه شدیم که بهترین نوع سقف کاذب برای حمام نوع کنافی آن است.

  • کناف نسبت به سقف‌های دیگر زیبایی دوچندانی دارد.
  • تأسیسات عبوری در سقف ساختمان را می‌پوشاند.
  • امکان نورپردازی و عبور تجهیزات برق‌رسانی وجود دارد.
  • در برابر آتش‌سوزی مقاوم است.
  • بهترین عایق در برابر رطوبت حمام و سرویس بهداشتی است.

برای انتخاب طرح سقف کاذب برای حمام دستتان باز است و با توجه به فضایی که دارید می‌توانید انواع طرح‌ها را انتخاب کنید و از کناف‌کار بخواهید که آن را برای شما اجرا کند. اکثر طرح‌های زیبا و چشم‌گیری که می‌بینید با کناف درست شده‌اند و سازه‌های دیگر قابلیت اجرای آنها را ندارند.

در هنگام ایجاد سقف کنافی شما می‌توانید به جای استفاده از چراغ حمام یا چراغ سرویس بهداشتی از نورپردازی خطی در شیارهای مخفی شده در کناف استفاده کنید. با این ایده یک طراحی منحصر به فرد و جذاب خواهید داشت. باکس‌های نوری و نور مخفی‌ها وظیفه ایجاد فضایی لوکس‌تر را دارند و بیشتر برای فضاهای مستطیل و مربع شکل به کار می‌روند و بهترین ایده برای دیزاین حمام هستند.

اجرای سقف حمام را به چه کسی بسپاریم؟

اجرا کناف برای حمام نیاز به فردی متخصص و کاربلد دارد که بتواند با برش‌ صحیح پنل از آن به بهترین شکل استفاده کند و کمترین دورریز را داشته باشد.

مدرن کناف گروهی متخصص و کاربلد است که طراحی و اجرای کناف و سقف کاذب را با شیوه‌ای نوین و جدید پیاده می‌کند و همواره از بهترین نوع کناف که کناف آلمانی است در طراحی خود بهره می‌برد و بهترین کیفیت و بهترین دیزاین را به شما تحویل می‌دهد.

اگر در شهر تهران و کرج و یا شهرستان‌های اطراف نیاز به اجرای کناف دارید و یا به دنبال طرح جدید و منحصر به فردی برای سقف کاذب حمام منزل خود هستید با کارشناسان مدرن کناف تماس بگیرید و بعد از مشاوره رایگان و برآورد قیمت از بهترین خدمات استفاده کنید.

جمع‌بندی نمونه‌های سقف کاذب برای حمام

در این مطلب به بررسی کامل اینکه سقف کاذب چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. متوجه شدیم که در معماری‌های نوین تنها دیزاین آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب اهمیت ندارد بلکه دیزاین حمام و سرویس بهداشتی از آنجایی که محلی برای ریلکس کردن و فراغت از درگیری‌های روزمره است نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

اجرای سقف کاذب حمام علاوه بر پوشاندن تأسیسات و تجهیزات عبور داده شده از سقف جنبه زیبایی نیز دارد چرا که برقکاری سریع و اجرای نورهای خطی LED در پشت پنل‌های کنافی زیبایی چشم‌نوازی به سرویس بهداشتی و یا حمام منزل شما خواهد بخشید.

شما می‌توانید بهترین نوع سقف کاذب را با مشورت گروه مدرن کناف برای منزل خود انتخاب کنید و متناسب با فضای موجود طرحی زیبا و جدید به کار ببرید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن از ستاره ها استفاده کنید

میانیگین آرا: 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *